Bij Brederode Wonen staat het welzijn van de huurders centraal. Daarom is Patricia Schouten aangesteld als nieuwe incassomedewerker. Haar focus ligt op een persoonlijke benadering, waarbij ze actief contact zoekt met huurders die betalingsproblemen ervaren. In plaats van standaardbrieven en e-mails, kiest Patricia voor persoonlijk contact via de telefoon of een gesprek. Samen met de huurder zoekt ze naar oplossingen op maat, zoals een betalingsregeling, hulp van een schuldhulpverlener of een geldcoach.
Patricia begrijpt dat geldzorgen stress veroorzaken en biedt huurders een luisterend oor. Als vast aanspreekpunt kent ze de situatie van de huurder, waardoor deze niet steeds het verhaal opnieuw hoeft te vertellen. Hoewel Patricia veel ervaring heeft in incassowerk, is de wereld van woningcorporaties nieuw voor haar. Met een frisse blik en veel enthousiasme duikt zij in de uitdagingen waar huurders mee te maken hebben. Samen met Patricia ontwikkelen wij een incassobeleid dat gebaseerd is op de echte verhalen van onze huurders, niet vanuit regels achter een bureau.
Samen kijken naar oplossingen
"Bij Brederode Wonen geloven wij dat sociaal incasseren niet alleen bijdraagt aan het verlagen van huurachterstanden, maar ook aan het welzijn van onze huurders. Een persoonlijke benadering en vroegtijdig contact maken hierin het verschil," aldus Moïra Bonne, Manager Wonen bij Brederode Wonen.
Patricia: “Wij hopen met deze aanpak het aantal huurachterstanden te verminderen en deurwaarderszaken zoveel mogelijk te voorkomen. Want niemand wil bovenop betalingsproblemen ook nog eens extra kosten krijgen. Soms kan een deurwaarder echter ook een ondersteunende rol spelen, maar dat zien wij echt als laatste stap.
Uiteindelijk willen wij dat u zich prettig voelt in uw woning, zonder geldstress. Want woonplezier is niet alleen een dak boven uw hoofd, maar ook de zekerheid dat u uw huur kunt betalen zonder slapeloze nachten. Heeft u vragen of zit u met betalingsproblemen? Ik sta voor u klaar!”